BMW E39 ABS vezérlőegységek javítása
Típushiba leírása:
Az ABS és ASC/DSC kontrollámpák néha villognak az E39-es BMW-mben
A vezérlőegység vagy az ABS szenzor hibás?
Itt leírjuk, hogyan találhatja meg a probléma valódi okát.
BWM ABS ecu 5.7
Ha a kontrollámpák világítanak, a vezérlőegység memóriájában általában megtalálható a hibakód. (Kivétel: ha a vezérlőegység kommunikációképtelen)
A BMW ABS vezérlőegységeknek kétféle hibája lehetséges:
- áramkör hiba
- jelplauzibilitás hiba
Jelplauzibilitás hibák:
- 4-es hibakód: Bal hátsó jeladó nem/hibásan jelez
- 5-ös hibakód: Jobb hátsó jeladó nem/hibásan jelez
- 6-os hibakód: Jobb első jeladó nem/hibásan jelez
- 7-es hibakód: Bal első jeladó nem/hibásan jelez
Áramkör hibák:
- 30-as hibakód: Bal hátsó jeladó szakadás
- 31-es hibakód: Jobb hátsó jeladó szakadás
- 32-es hibakód: Jobb első jeladó szakadás
- 33-as hibakód: Bal első jeladó szakadás
A különböző diagnosztikai berendezések eltérő szövegezésű hibaüzeneteket mutathatnak, ezért maga a hibakód is nagyon fontos.
Áramköri meghibásodások
Az áramköri meghibásodások okozói a következők lehetnek:
- kerékszenzor
- a vezérlőegységet az érzékelővel összekötő kábel (megszakadt, vagy rövidzárlatos, pl. az alváz miatt)
- ABS vezérlőegység
Áramköri meghibásodások esetén a vezérlőegység nem tud különbséget tenni az egységen kívüli és az azon belül jelentkező hibák között.
Ez a hibajelenségek által azonban könnyen felismerhető.
Általában az autó normálisan beindul kezdetben, a jelzőfények csak pár perc után villannak fel, és elalszanak a motor kikapcsolása és lehűlése után.
A BMW E39 modell esetében a motorvezérlőegység felfüggesztése kissé kényszermegoldás-szerűen sikeredett: a motor kipufogócsonkjáhöz közeli felfüggesztés miatt a vezérlőegység folyamatos hőmérsékletingadozásnak van kitéve.
Ha a hiba csak meleg motornál jelentkezik, a vezérlőegység nagy valószínűséggel javításra szorul.
A gyújtás váltogatása, a motor ki-be kapcsolása nem segít.
Jelplauzibilitás hiba
Ritka esetekben a hibát a küldött jel nemmegfelelősége okozza.
Ennek oka a jel vételében, általában a szenzor+érzékelő gyűrű (csapágy) együttesénél keresendő.
Jelplauzibilitás hibára utalhat például a fékpedálban érezhető pulzálás enyhe fékezés esetén, akkor is, ha a kerék nem blokkol.
Ennek oka az ABS működésbe lépése, ami arra utal, hogy maga a vezérlőegység működik. Ebben az esetben viszont a vezérlőegység nem kap jelet a keréktől, aminek a forgását így nem érzékeli, és megpróbálja feloldani a blokkolást.
A jeladó hibáját a rendszer csak egy hosszabb plauzibilitásvizsgálat után állapítja meg, ekkor a rendszer kikapcsol, amire a hibajelző lámpa hívja fel a figyelmet.
A gyújtás lekapcsolása (a motor leállítása és újraindítása) kikapcsolja a jelzőfényeket is, és a folyamat minden gyújtásnál újraindul.
Plauzibilitás hiba lehetséges okai:
- Az ABS szenzoron vagy a kerékcsapágyon lerakódott kosz
- Hibás kerékcsapágy
- Túl nagy távolság az alkatrészek között
- Hibás szenzor
- Harmadik féltől beszerzett olcsó szenzor
ABS vezérlőegységek javítása során szerzett tapasztalataink szerint a legtöbb esetben a probléma magával a szenzorral van.
A Siemens-VDO a hivatalos gyártója ezeknek a szenzoroknak. Javasoljuk egy Siemens-VDO működő szenzor beszerelését. Tartózkodjunk a harmadik féltől beszerzett alkatrészek használatától!
Hogyan oldjuk meg a problémát, lépésről lépésre:
- Hasonlítsa össze ABS-ét a fent leírt problémákkal
- Amennyiben az Ön által tapasztalt hibajelenség eltér a fent leírtaktól, próbálja meg leolvasni a hibakódot!
- Javítás
Ha további kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal! Kérjük, készítse elő a hibakódokat, amennyiben azokat kiolvasták.
ECU.de – vezérlőegység-javítás, minőségi szerviz, hozzáférhető áron.
Csomagküldés
Kérjük, a mágnestekercseket ragassza le csomagolás előtt, máskülönben a szállítás alatt könnyen megsérülhetnek!