Mivel az ABS/ASR/ESP egy alapvető vezetésbiztonsági rendszer, így nincs lehetőség arra, hogy a vezérlőegységet egyszerűen “kikapcsoljuk” meghibásodás esetén. Ha a vezérlőegység meghibásodik, a problémát azonnal orvosolni kell. A teljes rendszer “kiütése” érvénytelenítheti a jármű forgalmi engedélyét!
Ilyenkor két módon járhatunk el:
- új egységet vásárolunk (általában igencsak költséges megoldás)
- megjavítjuk az ABS-/ASR-/ESP-vezérlőegységet (költséghatékony és környezetbarát megoldás)
Sok esetben a vezérlőegység feltételezett hibáit valójában a jármű egy másik hibás alkatrésze okozza. Téves diagnózis felállításának elkerülése érdekében mindenképpen javasoljuk a kábelköteg és a szenzorok alapos ellenőrzését. Az alábbiakban felsorolunk néhány klasszikus hibaesetet:
A féknyomásérzékelő hibájára utaló, időnként vagy folyamatosan jelenlévő hibakódok nem feltétlenül jelentik azt, hogy a féknyomás-érzékelő ténylegesen elromlott. Ilyen hibakódok gyakran a féklámpa-kapcsoló miatt kerülnek elmentésre, ezért érdemes ellenőrizni annak megfelelő működését. Amikor a vezérlőegység érzékeli, hogy a fék működésbe lépett, akkor azzal egy időben vár egy másik jelet is, ami a féklámpa felkapcsolására vonatkozik. Ha a féklámpa-kapcsoló hibás, akkor a vezérlőegységbe érkező jelek között nincs plauzibilitás (a vezérlőegység azt érzékeli, hogy a fék be van nyomva, de nem ég a féklámpa), ami hibaüzenetet eredményezhet.
- Féklámpa kapcsoló második fázis hiba (Opel Vectra C)