Olajbeszivárgás által károsodott vezérlőegységek esetén beküldése előtti teendők:
- Hibakódok kiolvasása (tipikusan keverékképzéssel kapcsolatos hibakódok kerülnek elmentésre)
- Motorvezérlő egység és kábelköteg átnézése olajbeszivárgás után, különös tekintettel a lambdaszonda felé tartó vezetékekre (egy nem megfelelően működő vezérműtengely-állító már okozhat olajbeszivárgást a vezetékeken)
- CO-kibocsátás megmérése kipufógógáz-teszterrel, és az eredmények csatolása a javítási megbízáshoz
Figyelem: ezen hibajelenség nem reprodukálható a tesztpadunkon, így kizárólag a szerviz által megadott mérési eredményekre tudunk hagyatkozni!
Javítási megoldásunk:
- a vezérlőegység szakszerű tisztítása, és az adaptációs értékek visszaállítása az ecu.de saját, házon belül kifejlesztett diagnosztikai szoftverével
Egyéb teendők a visszaszerelés után, hogy megakadályozzuk a hiba újbóli fellépését a javítás után:
- a jármű minden olajszennyezett egységének cseréje (megfelelően tömített vezérműtengely-állító, motor kábelkötege, lambdaszondák,…)
- kartergáz elvezető cső ellenőrzése szivárgás után (kompresszorral is)
- a fojtószelep súlyos elkoszolódása esetén ezek tisztítása
A vezérlőegységet az elektronikus gyújtáskapcsolóval és egy tanított kulccsal együtt küldje el.